ING en Natuurmonumenten laten kinderen massaal buitenspelen

BrandBase organiseert de ING Wilde Buiten Dagen XXL

24 OKTOBER 2016, AMSTERDAM
Tijdens het laatste weekend van de herfstvakantie organiseerde BrandBase het grootste buitenspeelevenement van Nederland in opdracht van ING en Natuurmonumenten. Ruim 7000 boswachters in spe verkenden de natuur in het Doornse Gat in Doorn.

Tijdens de ING Wilde Buiten Dagen XXL op 22 en 23 oktober worden kinderen van 4 tot 12 jaar opgeleid tot echte boswachters van OERRR, het jeugdprogramma van Natuurmonumenten. De kids gaan met een boswachterspaspoort op pad langs allerlei onderdelen. Ze leren wild spotten als Spotwachter, zoeken naar echte sporen in het bos als Spoorzoekers en vuur maken zonder lucifers als Vuurmeester.

Natuurvondsten
Samen met de boswachters van Natuurmonumenten maken de kinderen een grote NatuurExpo. Hier kunnen eigen natuurvondsten of mini-musea tentoongesteld worden. Op het bospodium ontvangt Lisa Wade (oud-klokhuis presentatrice) speciale gasten. Samen met haar kunnen de kinderen boswachters, de wolvenexpert en de natuurdetective het hemd van het lijf vragen.

Bij de verschillende onderdelen verzamelen kinderen stempels in hun paspoort. Als het paspoort vol is, ontvangen ze de felbegeerde Boswachter-van-OERRR-badge. Voor kinderen ouder dan 10 jaar wordt een avontuurlijke expeditie met een boswachter verzorgd.

Naast de ING Wilde Buiten Dagen XXL versie worden op nog 9 locaties in het land Wilde Buiten Dagen georganiseerd.

BrandBase bedacht en produceerde het grootschalige publieksevent dat kinderen moet inspireren om vaker de natuur in te gaan. Het event zorgt ervoor dat het sponsorschap van ING en Natuurmonumenten tot leven komt.

BrandBase is een fullservice creative agency en werkt onder meer voor Shell, Hema, ING, ANWB, Plan Nederland, KPN en Marktplaats.

We maken activerende campagnes die inspireren, beïnvloeden en gedeeld worden. Digital, film, video, promoties, premiums, reclame, sponsoring, PR en events: we gebruiken elk middel om het doel te bereiken. Dat is waar we goed in zijn, zo bouwen we samen met onze klanten succesvolle merken. Do instead of talk. www.brandactivation.com

Meer weten over over ING Wilde Buiten Dagen XXL of BrandBase? Neem contact op met Annebel Wegdam, annebel@brandbase.nl, 020-4703570

"ING bezorgt 7000 kinderen met hun ouders een geweldige dag die enthousiast gedeeld wordt met vrienden en familie en niet te vergeten door de pers. Dat doet een merk goed." Paul Alberts