BrandBase organiseert tweede editie Generation Discover festival

Ruim 30.000 jongeren op avontuurlijke ontdekkingsreis in de wereld van morgen

09 OKTOBER 2017, MALIEVELD, DEN HAAG
Voor de tweede keer op rij organiseert BrandBase voor Shell het door hen bedachte Generation Discover festival. Dit jaar anderhalf keer zo groot. Op het Malieveld in Den Haag gingen ruim 30.000 jongeren enthousiast aan de slag met wetenschap en techniek.

Op het Malieveld in Den Haag vond van 4 tot en met 8 oktober 2017 de tweede editie van het Generation Discover Festival plaats. Tijdens dit vijfdaagse evenement komen jongeren spelenderwijs in aanraking met wetenschap en technologie. In verschillende futuristische domes konden ze onder meer energie opwekken door te fietsen, deelnemen aan workshops van diverse partners, bouwen aan de stad van de toekomst en racen met een zoutwaterauto.

Het festival was anderhalf keer zo groot als de vorige editie; om ook de nieuwe activiteiten een plek te geven:

CyberdomeEen spannend verhaal komt tot leven in de Cyberdome. De bezoekers zijn zelf de hoofdrolspelers in een cyber-avontuur over veiligheid, preventie, criminaliteit en programmeerwerk. Een samenwerking tussen de partners ABN AMRO, de Politie, Ministerie van Defensie, KIVI en Veiliginternetten.nl.

Operatie Malieveld Er doet zich een noodsituatie voor: door een dijkdoorbraak in de regio Den Haag. Samen met het Ministerie van Defensie komen de kinderen in actie. Ze bouwen een Da Vinci-brug. Ze dichten de gaten in de dijken. Ze bereiken slachtoffers op de moeilijkste plekken, manoeuvreren zich door laserstralen en werken met robots en exoskeletten.

Energie Dome Bezoekers beleven de energiemix van nu en van de toekomst. Van windenergie tot de wet van Bernoulli. Van elektriciteit tot zonne-energie.

Over Shell

Als een van de meest toonaangevende energiebedrijven ter wereld speelt Shell een sleutelrol in de energievoorziening en helpt zij om op economisch, maatschappelijk en milieutechnisch verantwoorde wijze in de groeiende energiebehoefte van de wereld te voorzien.

Meer weten over BrandBase of Shell? Neem contact op met Inge Overtoom, inge@brandbase.nl, 020-4703570.

"We zijn er dit jaar nog beter in geslaagd om wetenschap en techniek op een aansprekende manier over te brengen. Met veel interactie en een goede balans tussen inhoud en avontuur." Jesse Post