Marktplaats grootste auto aanbod, het snelst weg

26 SEPTEMBER 2013, BINNENROTTE, ROTTERDAM
BrandBase doet PR-stunt voor Marktplaats. Je auto is het snelst verkocht op Marktplaats. Voor je het weet is hij weg! 25 september stonden 100.000 miniatuurautootjes op de Binnenrotte in Rotterdam geparkeerd. Met één van deze autootjes was één echte auto t.w.v. € 8.000,- van Marktplaats te winnen. Geen wonder dat alle 100.000 miniatuurautootjes, die het enorme aanbod van Marktplaats symboliseerde, binnen no time weg waren.

Marktplaats is dé nummer één autowebsite van Nederland. Deze positie wilde Marktplaats op een bijzondere manier onder de aandacht brengen. Met een stunt of een opvallend evenement. Een ‘breed aanbod’ en ‘snelle verkoop’ zijn vrij abstracte begrippen. ‘Je moet het voor je zien,’ bedacht BrandBase en besloot 100.000 kleine autootjes bij elkaar te zetten. Met een win-actie bleken ze, net als op de website, zó weg. In 23 minuten waren alle 100.000 autootjes verdwenen.

De actie was te volgen op Facebook en kreeg ruimschoots aandacht in zowel lokale als landelijke media. O.a. het AD, Metro RTV Rijnmond en automotive blogs.