Vette beats voor verkeersveiligheid

Veilig Verkeer Nederland en Shell lanceren een Nederlands hiphopnummer over verkeer en veiligheid.

15 AUGUSTUS 2014, VANAF 18 AUGUSTUS 2014: DE BAAS –FEATURING MONSIF– EEN NEDERLANDS HIPHOPNUMMER OVER VEILIGHEID IN HET VERKEER.
Jaarlijks vallen er nog steeds te veel gewonden en overlijden er kinderen door een verkeersongeval op weg naar school. Veilig Verkeer Nederland (VVN) en Shell bevorderen daarom de kennis over verkeersregels met het Nederlandse hiphopnummer De Baas – featuring Monsif. Want als kinderen de verkeersregels beter kennen, zijn ze baas in het verkeer. De Baas komt op 18 augustus 2014 uit als single en videoclip. Het nummer is een extra impuls in de landelijke campagne De scholen zijn weer begonnen.

Veilig Verkeer Nederland (VVN) en Shell bereiken elk jaar meer dan 20.000 scholieren met het Mobiele Verkeersplein. Hier raken kinderen uit de groepen 4, 5 en 6 van basisscholen nog beter vertrouwd met verkeersregels en -situaties. Het uitbrengen van de single en videoclip De Baas betrekt kinderen op een speelse manier bij verkeersveiligheid. Het Nederlandse hiphopnummer bevat een serieuze boodschap en legt kinderen uit wat je wél en wat je niet moet doen in het verkeer. Muziek slaat goed aan bij de doelgroep. Daarbij, als ze meezingen, leren ze meteen de verkeersregels uit het hoofd.

De actie De Baas ondersteunt de landelijke campagne De scholen zijn weer begonnen, die van 18 augustus 2014 tot medio september 2014 automobilisten attent maakt op scholieren die weer onderweg zijn.

Bekijk de videoclip op YouTube!

"Neem de mening van kinderen over verkeersveiligheid serieus" VVN-directeur Linda van der Eijck