Activatiebureau BrandBase richt nieuwe kantoor in als hotel

Iedere dag werken in een hotel

23 SEPTEMBER 2014, AMSTERDAM, NEDERLAND
Waar ga je zitten als je echt iets gedaan wilt krijgen? Vreemd genoeg komt in de top 5 antwoorden “op kantoor” niet voor. Activatiebureau BrandBase besloot daarom om de nieuwe werkplek in te richten als een hotel. Met een lobby, een grote open keuken en een bar. Het hotel is niet het eerste smaakmakende kantoor van BrandBase. Het bureau verruilt zijn bekende ‘Pallet Project’-kantoor, ingericht met 274 pallets, voor dit hotel aan de Danzigerkade.

Hotelconcept

Vraag iemand waar hij gaat zitten als hij werk gedaan wil krijgen, en je krijgt allerhande antwoorden. Wat opvalt is dat ‘op kantoor’ daar niet tussen zit. Onderzoek toont aan dat mensen hun heil zoeken in de trein of bijvoorbeeld een hotellobby.

Deze onderzoeksresultaten inspireerden activatiebureau BrandBase om de inrichting van hun pand helemaal anders aan te pakken. Het resultaat, het hotelconcept, past bij de ‘we make people smile’ filosofie van BrandBase.

Naast hun vaste werkplek werken BrandBase-medewerkers in de lobby, de grote open keuken of in de bar. Met wisselende concepten blijft het hotel altijd levendig. Zoals de Lunch & Learn- of de Brand & Breakfast sessies samen met klanten.

Inrichting

Interieurdesigner James van der Velden van Bricks Amsterdam balanceert in de inrichting van het hotel vintage en nieuwe materialen.

Director Marvin Pupping: “We wilden na the Pallet Project weer een uniek concept voor ons nieuwe pand aan de Danzigerkade. Dat is gelukt met deze geweldige open werkplek: een ruimte waar iedereen, naast zijn eigen plek, ook een andere werkplek kan gebruiken om werk gedaan te krijgen. In de keuken, de bar, de lobby en binnenkort ook op het dakterras – met adembenemend uitzicht.

Ook onze klanten kunnen hier terecht om werk gedaan te krijgen, evenals de VEA, ADCN of Jonge Honden-achtige clubs. We delen onze inspirerende werkplekken graag met anderen.”

Over Brandbase

BrandBase is een toonaangevend merkactivatiebureau in Nederland en creëert en produceert merkactivatiecampagnes voor onder andere Shell, ING, Marktplaats, KPN, Meeùs en ANWB.

Concept: BrandBase
Architect: Dedato