292524 0t4a1960 ff6cc8 large 1539162158

Shell Moerdijk betrekt diverse doelgroepen bij haar 50-jarig jubileum

De afgelopen week stond het Shell-terrein in Moerdijk in het teken van het 50-jarig bestaan van het chemieconcern. Een moment dat door Shell is aangegrepen om omwonenden, stakeholders en eigen medewerkers deelgenoot te maken van een bijzonder bedrijf met een bijzondere missie.

BrandBase, creative production agency, ontwikkelde in opdracht van Shell Moerdijk een zeer gevarieerd festivalterrein waarin het verhaal van chemie tot leven werd gebracht: de 24 uur van Shell! Gelijk met de Dag van de Chemie vond op 6 oktober de Open Dag plaats. 1500 buren, omwonenden en geĂ¯nteresseerden kregen een zeer interactief programma aangeboden. Er werden films vertoond waaronder een trailer van De Nieuwe Wildernis die onder andere op het terrein wordt opgenomen. Verder maakte een lab met diverse proefjes duidelijk hoe iedereen dagelijks met Shell te maken heeft en men kon zich uitleven in een echt kunstatelier. Alles stond in het teken van het verhaal van Shell Moerdijk dat als chemisch concern al 50 jaar een belangrijke rol speelt in de maatschappij. BrandBase bedacht een festivalterrein in de vorm van etheen, het belangrijkste chemische molecuul van Shell Moerdijk, een aansprekende huisstijl en zorgde samen met Shell voor alle content.

8 oktober betrokken de eigen medewerkers van Young Shell de opstelling en 9 oktober was het de beurt aan de stakeholders. Op beide dagen lanceerde Shell Moerdijk de Chemical Challenge waar in samenwerking met Spilter een interactief programma werd gepresenteerd. Dit om samen te verkennen waar de komende 50 jaar de winst ligt voor het concern. Een en ander leverde zeer verrassende en duurzame resultaten op die Shell de komende periode verder gaat concretiseren.

Met het prachtige weer als absolute bonus, kan worden teruggekeken op zeer succesvolle en enorm gewaardeerde eventdagen. Dagen waarop Shell Moerdijk met het concept van BrandBase, haar doelgroepen op positieve wijze deelgenoot heeft gemaakt van haar actuele maatschappelijke positie en de actieve bijdrage aan de globale missie van verduurzaming.

Note voor de redactie

Film- en fotomateriaal zijn op te vragen via BrandBase. Voor meer informatie kunt u bellen met Anne Gombert of Christina de Wijn via 020-4703570.

Successful brands Do instead of Talk. We are a prize-winning full-service creative production company. In close partnership with our clients, we build successful brands with vision, integrity, and purpose. We have a strong international presence with offices in six countries.