293757 discover2018 brandbase 00 ead696 large 1539867828

Generation Discover Festival, grootser dan ooit.

35,000 bezoekers. Vijf dagen lang. Één groot spektakel om jongeren te inspireren voor wetenschap & techniek.

Malieveld, Den Haag

Summary

Voor het derde jaar op rij vond Generation Discover Festival plaats op het Malieveld in Den Haag. Dit jaar was het festival grootser dan ooit. In opdracht van Shell ontwikkelde BrandBase deze productie. Een recordaantal van 35.543 bezoekers ging aan de slag met wetenschap en techniek.

Het festival

Op het Malieveld in Den Haag vond de derde editie van het Generation Discover Festival plaats. Tijdens dit vijfdaagse evenement komen jongeren spelenderwijs in aanraking met wetenschap, techniek en innovatie. In de futuristische domes kunnen bezoekers energie opwekken door te dansen, deelnemen aan een van de vele workshops van een groot aantal partners, bouwen aan de stad van de toekomst, vliegen met drones, VR-werelden beleven en racen met een zoutwaterauto.

Het idee

Het Generation Discover Festival, een concept en productie van BrandBase, was dit jaar grootser dan ooit. Shell is ervan overtuigd dat we de denkkracht van de scholieren in het basisonderwijs nodig hebben om de wereld van morgen vorm te geven. Daarom willen Shell en meer dan 20 partners als Nemo, Linde, ABN AMRO en Samsung jongeren inspireren hun ideeën over de toekomst te realiseren.

De opening

Woensdag 17 oktober werd het festival geopend door Marjan van Loon, president-directeur van Shell Nederland en Marjan Hammersma, secretaris-generaal van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Zij werden bijgestaan door presentator Buddy Vedder en Mats Valk, een Nederlandse Rubiks kubus-speedcuber én Europees kampioen. De eerste twee dagen gingen 10.000 jonge bezoekers, voornamelijk scholieren, op avontuur in de wereld van wetenschap & techniek. In totaal worden ruim 30.000 bezoekers verwacht.

Over Shell

Als een van de meest toonaangevende energiebedrijven ter wereld speelt Shell een sleutelrol in de energievoorziening en helpt zij om op economisch, maatschappelijk en milieutechnisch verantwoorde wijze in de groeiende energiebehoefte van de wereld te voorzien.

BrandBase is een prijswinnend full-service creative production company. Samen met onze klanten zoals Shell, ABN AMRO, WNF, Bijenkorf en Schiphol bouwen we aan succesvolle merken met visie, eerlijkheid en durf. Want wij geloven: Successful brands Do instead of Talk.

Meer weten over BrandBase of Shell?

Neem contact op met Christina de Wijn, christina@brandbase.nl, +31 (6) 414 046 70‬

Quotes

Groots, opwindend en uitdagend. Het festival naar een next-level brengen. Dat is dit jaar bijzonder goed gelukt. Maar liefst vijfentwintigduizend vierkante meter tot de nok toe gevuld met technologie, innovatie én spektakel. In totaal hebben we 35.000 kinderen een onvergetelijke dag én een grote glimlach bezorgd. Dat is precies wat Generation Discover Festival is. Het is en blijft een geweldig dankbaar project!

Jesse Post, Creative

Successful brands Do instead of Talk. We are a prize-winning full-service creative production company. In close partnership with our clients, we build successful brands with vision, integrity, and purpose. We have a strong international presence with offices in six countries.